משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

איך לתפור בגד ים?

תמיד רציתן בגד ים שייראה בצורה מסוימת, יתאים לכן בול ולא ייפול באף פרט? אולי תמצאו משהו כזה בחנויות, אבל אם אתן יודעות לעבוד מעט עם הידיים, תוכלו לתפור את בגד הים בעצמכן וליצור את הפריט המושלם לים או לבריכה. עם זאת, חשוב לדעת שתפירה של בגד ים היא הליך יצירתי ואומנותי שדורש תכנון מוקדם, עבודה מדוקדקת ומדויקת, ובחירה בחומר הגלם המתאים לעבודה. איך עושים את זה? ומה צריך כדי להתחיל?

נתחיל בתכנון: שרטטו את בגד הים שאתן רוצות לתפור

השרטוט הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך התפירה, ולמעשה כדאי להתחיל בו כדי לדעת איזה בד תצטרכו, וכמה. כדי להתחיל, יש לבצע מדידות: מדדו את היקף המותן באזור הצר ביותר, ואת היקף הירכיים והישבן בנקודה הרחבה ביותר של הישבן. לאחר מכן יש למדוד את הגובה מהמותן עד לירכיים, בישיבה. כלומר, יש לשבת על כיסא ולמדוד את הגובה מהמותן ועד לנקודת המושב בכיסא (לצורך קבלת מידות של גובה).

לאחר מכן יש לשרטט את בגד הים, תוך שימוש מדויק במידות. כדאי לשרטט את בגד הים כאשר החלק הקדמי נמצא מעל החלק האחורי, ורק לאחר מכן לפרק אותם לחלקים, כדי שיהיו תואמים במידות.

שלב השרטוט הוא שלב חשוב ביותר שיאפשר לך להתאים את בגד הים בדיוק למידות שלך, ולכן לא כדאי לדלג עליו. השימוש המדויק במידות יאפשר לך ליצור בגד ים מתאים ללא צורך בתיקונים, וגם אם תצטרכי לתקן – זה לא נורא, וניתן לעשות זאת בקלות באמצעות כלי העבודה שלך.

אל תשכחו לתכנן גם את הגזרה

מהי בעצם הגזרה? לבגד ים יש צורה בסיסית, שאותה אפשר לעצב בסגנונות שונים שייתנו לבגד הים את הייחוד שלו. למשל החלק התחתון של בגד הים יכול להיות מכנסונים, תחתון ברזילאי (תחתון שהצדדים שלו גבוהים יותר מקו המותן), ביקיני בגזרה ספורטיבית (תחתון נמוך וצר) ואפילו תחתון בגזרה גבוהה שמכסה את המותניים ומגיע עד קו הבטן התחתונה. חשוב לבחור בגזרה המתאימה לכן מראש ולתכנן אותה כחלק מהעיצוב. אם אתן מתחילות, כדאי לבחור בגזרה פשוטה יחסית לעיצוב בסגנון ביקיני חוף רגיל – חלק תחתון שמעוצב בצורה בסיסית ופשוטה לביצוע.

נוודא שיש לנו את הציוד הדרוש לתפירת בגד ים

כדי להתחיל במלאכת התפירה, יש להצטייד בציוד המתאים כדי להוציא את התוכנית אל הפועל (ובהתאם לשרטוט שתוכנן). אחד הדברים הראשונים שחשוב להצטייד בהם הוא חוטים ומחטים. מלבד אלו, תצטרכו מספריים מתאימות לבד, סרט מדידה, טוש סימון, קוצץ בדים ופורם, סרגל (עדיף בכמה צורות, כולל אחד עגול ולא אחד ישר), פס גומי (כ-2 מטרים) ומכונת תפירה. אם כבר יש לכן את כל הציוד הזה, נשאר לכן רק לבחור את הציוד החשוב ביותר – הבד.

איך נבחר בדים לבגד ים בצורה נכונה?

הבד שממנו עשוי בגד הים צריך להימתח בקלות, להיות נעים על העור, עמיד במים ולהתייבש יחסית במהירות. במקרים רבים  הבדים שיוכלו להתאים באופן הטוב ביותר לבגד הים שלך הם פוליאסטר או לייקרה. פוליאסטר בעל יכולת גמישות, הוא יחסית נושם ומתייבש במהירות, ולייקרה הוא בד דוחה מים שבדרך כלל נבחר לייצור של בגדי ים מסיבות דומות. ללייקרה יכולת מתיחה גבוהה כך שהוא יוכל להתאים מאוד לבגדי ים. נוסף על כך, לייקרה בצבע גוף יוכל להתאים גם כבד שישמש לתפירת הבטנה.

איפה אפשר להשיג בדים לבגד ים?

בדים איכותיים לתפירה של בגד ים תשיגו בחנויות בדים מתמחות. לא משנה איזה סוג של בגד ים תרצו לתפור, תוכלו למצוא בדים לבגד ים בנחלת בנימין, אחד המקומות הטובים ביותר להתחיל ולחפש בדים לתפירה. מדובר במדרחוב המפורסם בתל אביב, ובו שדרה של חנויות בדים שבה תוכלו למצוא את כל מה שאתן מחפשות. גם ל”קדנה” יש סניף בנחלת בנימין, ובו תוכלו לבקר ולבחור את הבד המתאים לכן, מתוך מגוון רחב מאוד של בדים ייחודיים ויפים.

כמה בד תצטרכו כדי לתפור את בגד הים?

לבגד ים ביקיני תצטרכו כ-50 ס”מ בד, אך זכרו כי יש למדוד ולהתאים את בגד הים למידות הגוף ולכן כמות הבד היא לא קבועה לכל אחת. כדי לתפור בגד ים שלם תצטרכו להוסיף עוד כ-40 ס”מ של בד, אך חשוב לבצע מדידות ולבדוק בדיוק כמה בד תצטרכו.

תפירת בגד ים

הכנו כמה טיפים שיעזרו לכן לתפור את בגד הים שלכן

  • השתמשו בחוט הנכון – החוט צריך להיות חזק ועמיד כדי שיוכל לעמוד בחום, בלחות, בכלור ובמלח, ועל כן מומלץ לבחור בחוט פוליאסטר, חוט חזק מספיק ומתאים לעבודה. יש מי שמשתמש בכותנה, אבל הוא עלול להיקרע בקלות.
  • השתמשו במכונת תפירה – תמיד אפשר לתפור באופן ידני, אבל מכונת תפירה תוכל לסייע לכן בתפר חזק ונעול כך שבגד הים ייראה יפה יותר ולא יהיה סיכוי לתפר פרום. כדאי לבחור במכונה עם תוכנית תפירה סטרץ’ או מכונת אוברלוק, שמאפשרת תוכנית תפירה שמתאימה יותר לבגדי ים ודואגת לגימור יפה ומונעת מהתפר להיפרם. אין לכן כזה? גם תפר זיגזג יוכל לעשות את העבודה. הרעיון הוא לבחור בתפר גמיש שיתאים גם לבד הגמיש ולא ייקרע או ייפרם.
  • השתמשו במחט הנכונה – אפשר להשתמש במחטים רגילות, אבל עדיף להשתמש במחט סטרץ’, מחט עם קצה מעוגל שיכולה להיות שימושית במיוחד לתפירה בגד ים משום שהיא מתאימה לבדים נמתחים. זה ימנע קריעה של הבד ויהפוך את התפירה לנוחה וקלה יותר.
  • כשרוכשים בדים, כדאי להצטייד בכמות מעט גדולה ממה שדרוש לכן. לא צריך לקנות כמויות גדולות מאוד, אבל כדאי שיהיה בד ספייר למקרה שבו לא תצליחו לתפור בניסיון הראשון ותרצו לנסות שוב.
  • צפו בסרטונים באינטרנט – לעתים קשה להבין בדיוק איך לתפור, לשרטט או להשתמש במכונת התפירה, ובמיוחד אם אין לכן ניסיון רב. צפו בסרטונים וויזואליים שיעזרו לכן להבין בדיוק מה לעשות ואיך, וכדאי לראות כמה סרטונים ולא להסתפק באחד.

 

תפירת בגד ים תוכל להיות תהליך מהנה שבסופו תקבלו בגד ים יפהפה שמותאם למידותיכן, ונראה בדיוק כמו שאתן רוצות שייראה בלי צורך לכתת רגליים בחנויות בחיפוש אחר בגד הים המושלם. אחד היתרונות ביצירה ובתפירה הוא היכולת להביא את החלום למציאות, לייצר בעצמכן את בגד הים בלי לחכות שמישהו אחר ייצר אותו בשבילכן. אז אספו את כל הציוד הדרוש לכן, בקרו בחנות הבדים, רכשו את הבד המתאים וגשו לעבודה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או