משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

להיות מעצב אופנה: המדריך למתחילים

עולם עיצוב האופנה הוא אחד העולמות העשירים, הצבעוניים והיצירתיים ביותר. בעולם זה יש כישרונות רבים שמעצבים את פריטי הלבוש והאקססוריז של המחר, קובעים אופנות חדשות וטורפים  את המסלולים בתצוגות האופנה הכי נחשבות בעולם. גם מעצבי האופנה הגדולים והמפורסמים ביותר התחילו את דרכם כמעצבים מתחילים, והשאלה היא – איך מתחילים את המסע בדרך לאחד המקצועות הנחשקים ביותר בעולם? הכינו את הדמיון ואת שולחן העבודה שלכם, כי מיד ניתן לכם טיפים מועילים שיעזרו לכם להתחיל את דרככם בעולם המופלא של עיצוב האופנה.

מה צריך כדי להתחיל?

לפני שתקפצו אל תוך הציוד, תגזרו בדים ותבדקו מידות, התחילו ביצירת הסקיצות שלכם. הסקיצות הן שלב התחלתי שבו אתם מתכננים עיצובים, מעלים רעיונות, נכנסים אל תוך העולם של היצירתיות והדמיון ומעלים אותם על הדף. בשביל הסקיצות לא תצטרכו הרבה מעבר למחברת סקיצות (או כל מחברת אחרת שתרצו), כלי כתיבה ואולי סרט מדידה, אך לא חובה. התנסו ביצירת הסקיצות שלכם, וצרו מאגר רעיונות התחלתי שילווה אתכם הלאה.

אחרי שתתחילו להתנסות בסקיצות, תוכלו לעבור לביצוע, וזה הציוד שיוכל לסייע לכם:

  • מכונת תפירה – מכונת תפירה היא כלי חובה שמשמש כל מעצב אופנה. היא צריכה למלא את תפקידה באופן שיספק את כל הפונקציות הדרושות, לצד נוחות למשתמש. כדאי להגדיר מה היקף השימוש בה, כמה פונקציות היא מציעה כמו מיקום המחט, אופציות לסוגי תפרים שונים, עבודה ללא ידיים אלא עם רגלית וכו’ לפני הרכישה, כדי לקבוע מה הדגם שלו אתם זקוקים. מומלץ לרכוש רק בחנות שמתמחה בתחום כדי שניתן יהיה לקבל את כל הפרטים המלאים על הדגמים השונים מפי אנשי מקצוע.
  • מספרים – קיימים כמה סוגים של מספריים שמיועדים לתפירה כמו מספרי ריטה, מספרי חייטים או מספרים לניקוי חוטים.
  • בובת דיגום – בובות הדיגום הן חובה לכל מעצב אופנה, והן נותנות למעצב את האפשרות לראות את הפריט שהוא עיצב כשהוא מונח על גוף. כך ניתן לבצע התאמות בגודל, במידות, בגזרות וכו’. יש כמה דגמים של בובות דיגום, וכל אחד יכול לבחור את מה שמתאים לו לפי המחיר והאפשרויות שנותן כל דגם כמו ידיים נשלפות, מידה משתנה או קבועה, עם/בלי רגליים, ועוד.

חשוב לציין כי מעצב האופנה לא חייב לתפור את כל הפריטים שהוא מעצב בעצמו. המעצב כן צריך לבחור את הבדים ולתת דגשים והוראות לביצוע עבודת התפירה, אך אם אתם לא רוצים לתפור בעצמכם ויש בכם את התשוקה לעיצוב, זה לא תנאי שיכול לשבש את התוכניות שלכם.

איזה ציוד בסיסי דרוש?

עיצוב אופנה לא מסתכם רק בבדים, מספריים, מכונת תפירה או בובת דיגום, אלא כולל עוד ציוד בסיסי. רבים ימצאו שימוש במחברת סקיצות, עפרונות, טוש סימון, צבעים וכלי כתיבה נוספים לצורך שרטוט סקיצות ותכנון של פריטים חדשים. אקססוריז נוספים כמו חגורות, אבזמים, טבעות או שרשראות ישמשו אתכם לעיצוב של פרטי לבוש או תיקים. לפרויקטים מסוימים תצטרכו גם שמן, דבקים מסוגים שונים, מסיר כתמים, כפתורים, רוכסנים, קרסים, קליפסים, צבעים מיוחדים לבד, שרוכים, פרנזים, והרשימה עוד ארוכה. לא בהכרח תצטרכו את הכל, הדבר תלוי בעיקר בסגנון העיצוב ובטעם שלכם.

קבלה ללימודים – המקפצה שלכם להצלחה, אבל לא בהכרח

לימודים גבוהים בתחום עיצוב האופנה ייתנו לכם כלים להצלחה ויסייעו לכם להתחיל את הקריירה בתחום. בלימודים תוכלו לצבור ניסיון, לקבל עצות ממרצים מומחים בתחומם, לראות עבודות של סטודנטים אחרים ולהכיר את עולם העיצוב מזווית אחרת. נוסף לכך, תוכלו לקבל פידבק על העבודות שלכם לצד טיפים לתיקון ושיפור שיעזרו לכם להשתפר ולצמוח כמעצבי אופנה מובילים. לא כדאי לוותר על השלב הזה, בעיקר כדי שתוכלו לצבור עוד כלים וחוויות שילוו אתכם בדרך לקריירה המיוחלת.

עם זאת, חשוב לדעת שלא חובה להתקבל ללימודים כדי להצליח בתחום. אם יש בכם מספיק דמיון ויצירתיות, יד כשרונית שתדע להוציא לפועל את התוכניות והיכרות עם המקצוע, תוכלו לפלס את דרככם בעולם הזה. חשוב לזכור שמדובר בעולם תחרותי ולא פשוט, אבל בהחלט אפשר להיכנס אליו גם בלי לדרוך באקדמיה או בקורסים ייעודיים.

בניית תיק עבודות

כל מעצב אופנה מתחיל צריך תיק עבודות שיציג את כל הפריטים שעוצבו על ידו בעבר. כך ניתן להתקבל למוסדות יוקרתיים לעיצוב אופנה, וגם למצוא עבודה בתחום לאחר הלימודים. תיק עבודות לפני הלימודים אולי נשמע מעט מוזר, אך רוב המוסדות מתנים הצגה של תיק עבודות כחלק מהתהליך הקבלה. תיק העבודות יכול להכיל תמונות של דוגמניות או דוגמנים שידגמנו את הפריטים שעיצבתם, או תרשימים וסקיצות לפריטים האלו. את התרשימים, הסקיצות והתצלומים מומלץ לתייק בתיקייה מעוצבת ומרשימה. חשוב לזכור שתיק העבודות הוא כרטיס הביקור שלכם, ולכן הוא צריך להיות מכובד ומרשים כדי שייצג אתכם בכבוד.

בד איכותי

עם איזה בדים עדיף להתחיל?

אין ספק שעבודת עיצוב ותפירה יכולה להיות מאתגרת בפעמים הראשונות, ועוד יותר אם בוחרים בבדים שקשים יותר לעבודה. אם אתם מחפשים בדים ספציפיים, תוכלו למצוא מגוון בדים בקטלוג הבדים של קדנה על פי סוג הבד או על פי המחיר. הבאנו לכם מספר דוגמאות לבדים שמומלצים לעבודה עם עיצובים ראשונים, וגם כאלה שקצת פחות יתאימו לכם:

כותנה

בד רך ונושם שמתאים במיוחד לקיץ הישראלי, ואחד הבדים הנפוצים והמוכרים ביותר בעולם. מדובר בבד קל יחסית לעבודה, אך חשוב לדעת שהוא נוטה נטייה טבעית להתקמט ולכן אפשר להשתמש בבדי כותנה מהרכב מעורב שימנע את ההתקמטות. הבד הוא דק בדרך כלל ונוח לעבודה למתחילים, ויתאים לסוגי בגדים רבים שתרצו לעצב באמצעותו.

פשתן

 עוד בד שיכול להתאים הוא פשתן, בד טבעי שמאפשר אוורור מרבי והוא בדרך כלל איכותי ועמיד במיוחד. מדובר בבד דק וקליל לעבודה, אך בדומה לכותנה גם הוא נוטה להתקמט בקלות, אפילו יותר מכותנה. ניתן למצוא סוגי בדים בהרכבים שכוללים גם ויסקוזה, כותנה או פוליאסטר.

ויסקוזה

בד מסיב טבעי המעובד בתהליך כימי, ולכן נמנה לעתים בקבוצת הסיבים המלאכותיים. הוויסקוזה הוא בד רך, נעים נושם וקל לעבודה.

איזה בד לא יתאים?

עור/דמוי עור

 בד מעור או דמוי עור קשה יותר לעבודה מבדים אחרים, משום שהוא נוקשה מעט בחלק מהמקרים (יש גם דמוי עור רך) וגם כי אינו מאוד גמיש.

ג’ינס

בד עבה, חזק וכבד. הוא לא אחד מהבדים המסובכים ביותר לעבודה, אבל יתאים פחות למתחילים ועשוי להפוך עבודת עיצוב למאתגרת יותר.

העיצוב מוכן – מה עושים עכשיו?

הגיע הזמן להתחיל ולהראות לעולם את העבודות שלכם. תוכלו להתחיל בקטן ולדגמן את הפריטים שלכם ברשתות חברתיות (בשלב מתקדם יותר, תוכלו לשכור דוגמנים לצורך כך), בהמשך ליזום צילומים מקצועיים לצורך יצירת תמונות באיכות גבוהה, ליצור שיתופי פעולה, להצטרף למיזמים חברתיים או להפקות בהתנדבות, להתחיל במכירות של העיצובים שלכם בחנות מקוונת (או פיזית, אם תרצו) ולפעול לשיווק החנות והפריטים, ועוד דרכים רבות אחרות. בעולם הדיגיטלי אפשר לפרסם ולהתפרסם, וכל עוד תשקיעו בהעלאת התכנים, בקידום שלהם ובצבירת לקוחות נאמנים, תוכלו להצליח.

אם אתם מעוניינים להתחיל לעצב בגדים בעצמכם ולהפוך למעצבי אופנה מקצועיים, הדרך שלכם להתחיל היא להצטייד בציוד המתאים, להכיר את סוגי הבדים המומלצים, להתחיל לעצב ולבנות תיק עבודות יפה ומרשים. כך תוכלו לממש את כל השאיפות שלכם ולהתברג כמעצבי אופנה מובילים.

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או