משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
בדי ויסקוזה וכותנות דקות בהנחה אוטומטית של 25%!
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
קופון להזמנה ראשונה - fashion10
logo-website
scroll-down-arrow

בחירת בדים לשמלת כלה

תפירה של שמלת כלה היא עבודה ייחודית שמתבצעת לרוב בעבודת יד קפדנית. החלק החשוב ביותר, מלבד העיצוב של השמלה, הוא בחירת הבדים שירכיבו אותם. היום יש מגוון עצום של בדים שיכולים להתאים, כך שכל אחת יכולה למצוא את הבדים המתאימים לה ולהרכיב את השמלה המושלמת. בחירת סוג הבד היא החלטה חשובה, משום שהם ישפיעו על נוחות השמלה לאורך זמן במהלך האירוע, וגם על תחושת היוקרה והגימור הסופי שלה. אז איך בוחרים בדים מומלצים לשמלת כלה?

מדוע חשוב לבחור את הבדים הנכונים לשמלות כלה?

–  נוחות: כאשר בוחרים בדים, חשוב לחשוב קודם כל מה יהיה הכי נוח ללבישה. מדובר בשמלה שצריכה לשוות מראה חגיגי ונסיכותי, וגם נוחות מקסימלית למשך שעות רבות. החתונה  תכלול הרבה תזוזה, וכל אישה צריכה שיהיה לה הכי נוח שאפשר כדי למצות את המקסימום מהיום הכל כך מיוחד.
–  התאמה לעונה: שמלת הכלה צריכה להתאים במדויק לתקופה שבה מתקיימת החתונה. אם מדובר בתקופת החורף, רצוי לבחור בשמלת כלה בעלת בטנה פנימית, ואם מדובר בחתונת קיץ עדיף לבחור בבדים קלילים ונושמים שגם ינדפו זיעה.
–  התאמה אישית: התאמה אישית של הבדים היא חשובה מאוד משום שהיא זו שיוצרת את שמלת החתונה היפה והמחמיאה ביותר. כדאי לבחור בבדים שמחמיאים לצורת הגוף ולטעם האישי. כך ניתן להבטיח שהשמלה תעמוד בכל הציפיות.
–  יצירת מרקם מגוון באמצעות הבדים: יצירת מרקם מגוון באמצעות שילוב של מספר בדים זו דרך מצוינת ליצור ייחודיות ומראה בלתי נשכח. נוסף לכך, שילוב של בדים זו גם דרך להוזיל במעט את העלויות, משום שניתן לערבב בין בדים יקרים לזולים וליצור מאזן נוח פרקטית וכלכלית.
–  טרנדיות מול קלאסיות: הכל תלוי בטעם האישי. שני הסוגים יעבדו, וכל אחת יכולה להרגיש נפלא בכל סגנון. יש כלות שאוהבות את האופנות העכשוויות ואת העיצובים הכי חמים, ויש כלות שאוהבות את הסגנון המסורתי והקלאסי שנראה נהדר לא פחות. כל אחת – וטעמה.

סוגי בדים מומלצים לשמלות כלה

•  בד שיפון –בד צרפתי הנחשב לאחד הבדים היוקרתיים ביותר בעולם. בד שיפון הוא בד נוקשה, רך ושקוף כאשר רמת האיכות של הבד נקבעת ע”פ הסיבים ממנו הוא נארג –  בד שיפון יוקרתי ארוג ממשי טבעי ואילו הבדים הזולים יותר ארוגים מסיבים סינטטיים. מדובר באחד הבדים המועדפים על כלות מאחר שהנפילה הטבעית והמחמיאה שלו היא זו שהופכת אותו לבד נחשק בתהליך העיצוב והשרטוט של שמלות כלה.
•  בד תחרה – למרות הדעה הרווחת, השימוש בבד תחרה לא שמור רק לעולם ההלבשה התחתונה, אלא הוא חלק בלתי נפרד מעולם שמלות הכלה. בד תחרה מאפשר להגיע לעיצוב יפהפה של שמלת כלה, ועדות לכך ניתן היה לראות בעיצובים של שמלות הכלה של מפורסמות כמו בשמלה של קייט מידלטון, שהחליטה לשלב את בד התחרה בשמלת הכלה הבלתי נשכחת שלה. את הבד הזה רוקמים בעבודת יד קפדנית, וזאת באמצעות מסרגה אחת או באמצעות ליפוף על חוטים. השימוש בבד שיפון לעיצוב שמלת כלה יוצר מרקם וטקסטורה, ועל כן הוא דרך מצוינת לשדרג את השמלה וגם ליצור מראה אלגנטי לא פחות.
•  בד מחורז – אחד מהבדים הטרנדים ביותר לשמלות כלה הוא בד מחורז. מדובר בשילוב של חומרי גלם כמו כותנה ופוליאסטר כאשר החרוזים נארגים בעבודת יד מדוקדקת. השימוש בבד מחורז מתבצע בעולם עיצוב שמלות הכלה בעיקר בעבור שמלות לריקודים, וזאת מאחר שמדובר בבד כבד באופן יחסי.
•  בד משי – בד עשוי מסיבים טבעיים של כותנה, כאשר הסיבים עצמם נארגים בפקעת המייצרת נוחות אבל גם רכות יוצאת דופן ביחס לבדים אחרים. בד משי הוא בד פופולרי במיוחד שאפשר לשלב כחלק ממגוון של בדים וליצור טקסטורות יפהפיות בשמלת הכלה.
•  בד טול – נהוג להשתמש בבד טול לאירועים רשמיים משום שמדובר בבד אלגנטי, נושם וגם כזה שמאפשר יצירת נפח.

איך תבחרו את סוג הבד המתאים לשמלת הכלה שלכן?

– התאמה לגוון העור: כאשר בוחרים שמלת כלה ואת סוג הבד המתאים, חשוב לקחת בחשבון קודם כל את האיכות של הבד אבל גם את ההתאמה לגוון העור. כיום ניתן לבחור מבין סוגים רבים של בדים בצבעים כמו לבן, שמנת, בז’ או אפילו ורוד בהיר ועל כן כדאי לבחור בבד מחמיא ביותר.
– בדיקה של מספר סוגי בדים: בחירה של סוג בד היא בחירה לא פשוטה ואף מורכבת. כדי לקבל החלטה מושכלת, רצוי לבדוק מספר סוגים של בדים וכן לבחון אפשרות לשילוב בין מספר בדים, למשל שילוב בין בד שיפון עם תחרה. כדאי לבחון כמה סגנונות, ולבחור את הבד או הבדים המתאימים.
– התייעצות עם אנשי מקצוע: מומלץ מאוד להתייעץ עם מעצבת שמלות הכלה או עם התופרת. הניסיון שלהן יוכל לסייע בבחירה חכמה של הבד ובניצול מקסימלי של היתרונות של כל סוג בד.

בחירת הבד לשמלת כלה היא לא תמיד בחירה קלה, אך כדאי ללמוד ככל האפשר על סוגי הבדים כדי לעצב את השמלה לייחודית ובעלת משמעות אופנתית. תמיד ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולשלב בין בדים, וכך למצוא את הנוסחה המושלמת שתמנע תקלות או בעיות ביום האירוע. מזל טוב!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או