משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

טיפים לתפירה למתחילים: 8 טיפים לתפירה שיחסכו לכם זמן וכסף

תמיד רציתם ללמוד תפירה ולא ידעתם מאיפה להתחיל? חשוב שתדעו כי תפירה היא לא תחום של מעצבי אופנה בלבד, אלא כל אחד יכול ללמוד תפירה למתחילים ואפילו ליצור פריטים משגעים. חשוב לדעת שכדי להתחיל את הצעדים הראשונים בתחום, יש להצטייד בציוד הנכון, ולקבל הכשרה או הדרכה. אם אתם לא בטוחים מה זה אומר, המשיכו לקרוא ותכירו את מונחי הבסיס בתחום.

 

מהי תפירה למתחילים?

תפירה היא תחום רחב שכולל בתוכו סוגים וטכניקות שונות של עיצוב וייצור של פריטי אופנה וטקסטיל. כאשר מדברים על תפירה למתחילים, מדובר על הצעדים הראשונים בתחום הציוד הדרוש, איך מתחילים להיכנס אל העולם הזה, טכניקות בסיסיות לצד טיפים לתפירה שיסייעו בצבירת ניסיון ראשוני וחיוני.

 

מה תופר מתחיל צריך שיהיה לו?


תופר מתחיל צריך קודם כל בדים וחומרי גלם שמהם הוא יוכל לייצר ולעצב כל מה שירצה. לאחר מכן, כדאי לוודא שיש ציוד בסיסי כמו מספריים, חוטים ומחטים, טושים לסימון וכלי כתיבה נוספים, דפים או מחברת לציור סקיצות, ועוד. ציוד זה יתאים גם למי שמעוניין
להתחיל את דרכו כמעצב אופנה, ולעבוד בתחום כמקצוע ולא רק כתחביב.


טיפים לתפירה שאתם חייבים להכיר

בחירת מכונת התפירה

מכונת התפירה היא אחד מהכלים החיוניים והשימושיים ביותר שיש לתופרים. יש כמה סוגים של מכונות תפירה בטווח רחב של מחירים, ולכן כדאי לבצע מחקר מעמיק ולבחור במכונת תפירה שתואמת את הצרכים שלכם, את טכניקות התפירה שהיא יכולה לספק וכמובן את המחיר. יש כמה מותגים וותיקים ומוכרים בתחום שמספקים מכונות תפירה בטווח רחב של מחירים.

חשוב לבחור גם במכונה שלא מסובך לתפעל אותה, משום שזה עשוי לגרום לייאוש מהיר מהתחום. בחרו מכונה שמתאימה למתחילים, ולא תגרום לכם להרים ידיים עוד לפני שהתחלתם.

 

סוג הבד איתו אתם עובדים

קיימים סוגים שונים של בדים, וכל אחד מהבדים מתאים לסוגים מסוימים של פריטים לתפירה. כאשר בוחרים את הבד, חשוב לבחור בבד שיתאים לאופי העבודה שאתם מתכננים, גם כדי שיתאים לשימוש וגם כדי שיוכל להחזיק לאורך זמן ללא בלאי מהיר. למשל, בעוד שבדי בייסיק יוכלו להתאים לרוב הפריטים שתרצו ליצור (כל עוד תתאימו את המרקם, העובי ונוחות העבודה איתם לפריט המיועד), בדי לייקרה דווקא לא יתאימו לכל עבודה אלא בעיקר לבגדי ים משום שהם גמישים ואלסטיים אך עמידים במים. חשוב לבחור בבד שיתאים לעבודה, ואיתו תוכלו לעבוד כדי ליצור את הפריט הטוב ביותר.


מספריים נוחות ואיכותיות

המספריים הם אחד הכלים השימושיים ביותר שלכם, ויאפשרו לכם לגזור את הבד באופן מדויק ונוח ללא פגיעה במרקם שלו. מומלץ להצטייד במספריים ייעודיות בלבד, וכאלו שגם יהיו נוחות לכם לשימוש.

 

ידע מקדים

אם אתם מתחילים, מומלץ לקבל מעט ידע לפני העבודה הראשונה. ניתן לגשת לקורסים שונים למתחילים, ואפשר גם להיעזר במדריכים שזמינים לכולם בחינם ביוטיוב. לא משנה במה תבחרו, כדאי לקבל מושג ראשוני כדי לדעת מה בערך אתם צריכים לעשות, וכיצד.



חוט  תפירה איכותי

חוט התפירה שלכם יהפוך כל עבודה ליציבה, מקצועית, אסתטית וחזקה. כדאי להשקיע בחוט איכותי שישרת אתכם לאורך העבודה, לא ייקרע בהפתעה ולא יצבור בלאי מהיר.


מגוון רחב של סוגי בדים

כדאי לגוון בין סוגי הבדים ולהתנסות בהם. כך תכירו את הבדים לעומק, תדעו מה מתאים למה ואיך לבחור את הבד המתאים ביותר לעבודה הבאה שלכם. אם אתם לא מכירים את כל סוגי הבדים, מומלץ לבדוק אותם לעומק לפני הרכישה.


יצירתיות

תפירה היא לא פחות מאומנות יצירתית, ולכן אל תפחדו לגלות יצירתיות ויציאה מהקופסה במהלך תהליך התפירה. מעבר ליצירתיות שיש בכל אחד מאיתנו, יש כמה כלים שיוכלו לסייע לכם לפתח את הרעיונות שלכם כמו בדים עם פרינטים מיוחדים, טכניקות תפירה שונות, ועוד. עוד אפשרות שעומדת בפניכם היא הדפסות על בדים, כלומר הדפסה על בד באמצעות מכונה מקצועית המיועדת לכך. הדפסה על בדים תוכל לשדרג כל עבודה שלכם וליצור בד ייחודי שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.


מונחים בסיסיים שיש להכיר:

 

אריג בד שעשוי ממערכת של חוטים שארוגים אחד בשני לאורך ולרוחב. מדובר בבד שקל יחסית לפרום ע”י משיכה של חוט. כאשר מסתכלים עליו, לבד צורה של מין רשת של חוטים. לאריגה יש עוד תת סוגים שכדאי להכיר בשלב מתקדם יותר.

 

סריג בד שעשוי מלולאות של חוטים שנכנסות ויוצאות אחת דרך השנייה.

 

סיבים טבעיים חומר גלם ממקור טבעי ליצירת בד. למשל: כותנה, משי או צמר.

 

סיבים מלאכותיים סיבים שעברו תהליך כימי לצורך הייצור שלהם. למשל: ויסקוזה, פוליאסטר או ניילון.

 

בטנה בד שמשמש לחלק הפנימי של הבגד, ותפקידו למנוע שקיפות הבד או ליצור שכבת נוחות במקרה של הלבשה תחתונה או בגדים מבד בעל מרקם מחוספס. לעתים תפקידה של הבטנה להסתיר תפרים וליצור פריט אסתטי יותר.

 

פורם שמו של כלי שימושי שיסייע לכם לפרום תפרים.

 

תפר חיבור החוטים אל הבד וקיבוע שלהם יחד. יש מספר סוגים של תפרים, חלקם ניתן לבצע באופן ידני ואת חלקם תוכל לבצע מכונת תפירה.

 

קן הציפור  – כינוי לחוטים שנתפרו שלא כהלכה ובעצם יוצרים מן “קן ציפור”, כלומר חוטים שתפורים בערבוביה. בדרך כלל הדבר נגרם בגלל טכניקת תפירה לא נכונה או שימוש לקוי במכונת התפירה.


תחום התפירה למתחילים הוא רחב ומציע לאנשים שאין להם ניסיון לגשת אל התחום באמצעות הכלים הבסיסיים ביותר. כדאי להתחיל מרכישת הציוד המתאים למתחילים, צפייה במדריכים או קבלת הדרכה מקצועית במסגרת של קורסים, ולהתנסות בתחום באופן הדרגתי. בסופו של יום, תפירה היא אומנות שהיא גם כיפית, ולכן כל אחד יוכל לעשות זאת עם הכלים הנכונים, והכשרה נכונה. 

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או