משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

ניצול שאריות בדים: טיפים לשילוב טלאים בעבודת תפירה

תפרתם בגד וגיליתם שנשארתם עם לא מעט בד לא מנוצל? לא יודעים מה לעשות בבגדים או בדים ישנים? אנחנו כאן כדי לספר לכם שתוכלו להשתמש בשאריות הבד שהצטברו לכם בחדר העבודה או בפינה של החדר. אם זה נשמע לכם מעניין, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולגלות מה אפשר ליצור מחתיכות הבד הקטנות והגדולות שאנחנו נוטים להיפטר מהן מהר מדי. בואו נתחיל.

מאיפה נקבל שאריות בדים?

  • שאריות בד שהן עודפים מבדים שקניתם לעבודות תפירה
  • שאריות שמגזירת בגדים שנתפרו או שנקנו בחנות
  • בגדים ישנים שלא לובשים יותר או שלא מעבירים הלאה
  • פריטי טקסטיל כמו וילונות, ציפות לכריות, מצעים וכדומה
  • רכישת שאריות בד בחנויות בדים במחיר סמלי

אילו דברים כדאי לבחון לפני שקונים שאריות בד?

יש חנויות בדים שמציעות שאריות בד במחירים נמוכים, לפי פיסת בד או לפי מטר. אז אם אתם שוקלים לקנות שאריות מחנות, כדאי שתשימו לב לדגשים האלה:

  • בד פגום: ברוב גלילי הבד שמגיעים לחנויות הקצה של הבד שמחובר לגליל פגום. כך הוא מגיע מהמפעל, ולרוב תוכלו למצוא את החתיכה הזאת באזור של השאריות ובבדים המוזלים. אם אתם צריכים טלאים או חתיכות מהבד, והפגם שלו לא יפריע לכם, תוכלו לרכוש את הבד. אבל אתם תרצו ליצור בגד ממנו, כמו למשל חצאית או לתפור לחולצה, כדאי שתתחשבו בזה שתצטרכו לחתוך את החלק הפגום, מה שיכול להשאיר אתכם עם פחות בד.
  • מחיר: בסופו של דבר, מדובר בשאריות מגליל הבד ולכן נצפה למחיר לא גבוה במיוחד. אם אתם מרגישים שזה יקר מדי, אל תחששו לנסות להתמקח ולקבל הנחה, ובמיוחד אם אתם סטודנטים לעיצוב או תופרים בתחילת דרככם בתחום ואתם רוצים להתנסות.

מה אפשר להכין משאריות בדים?

משאריות בדים, מכל סוג שהן, תוכלו לתפור וליצור שלל שימושים ודוגמאות יפהפיות. הינה כמה מהן:

כיסוי לכרית

בהנחה שיש לכם פיסת בד מתאימה, תוכלו ליצור ממש ציפה לכרית, ובמיוחד אם מדובר בכרית נוי קטנה. לכרית יתאים בד כותנה, בד סינתטי במרקם נעים או אריגים וסריגים חלקים, ואת המילוי לכרית ניתן להשיג מכרית ישנה אחרת, או לקנות מילוי אקרילן. כמו כן, אפשר גם לעטר כרית קיימת עם טלאים משאריות בד אחרות. זאת יכולה להיות דוגמה שכבר מודפסת על שארית הבד, יצירת מסגרת לכרית, תפירת טלאים בצורת עלים וכדומה.  

כדורי בד

כדורי בד הם דרך יצירתית ומקורית לעצב כל חלל. אם יש לכם קערה דקורטיבית או סלסילה שרק מחכות שמשהו ימלא אותן, תוכלו למלא אותן בכדורי בד שהכנתם בקלות, בכיף ובמהירות. אז מה שתצטרכו כאן זה כדורי קלקר בגדלים שונים או בגדלים שווים – תלוי בהעדפה שלכם, דבק חם ורצועות של שאריות בד בקוטר הכדורים לפחות. הדביקו קצה של פיסת בד לכדור ולפפו אותו סביב הכדור והדביקו גם את הקצה השני. המשיכו כך עם שאר הרצועות עד שהכדור מכוסה כולו. תוכלו לשלב בין דוגמאות שונות של בדים או בבד אחד.

כיסוי לקולבים

אם נמאס לכם ממראה הפלסטיק או העץ הרגיל של הקולבים בארון הבגדים שלכם – עם שאריות בדים תוכלו לשדרג אותם בהחלט. כאן העיקרון די דומה להכנת כדורי הבד. תצטרכו קולב, רצועות בד ארוכות ודבק. בקצה אחד של הקולב הדביקו קצה אחד של הבד, לפפו אותו לאורך הקולב ולבסוף הדביקו אותו בקצה השני. שימו לב שאתם דואגים שהבד מהודק וצמוד היטב לקולב בזמן שאתם מלפפים אותו. בסוף אפשר לקשור או להדביק פפיון קטן מתחת לוו של הקולב, וקיבלתם קולב בעיצוב אישי מהמם.

סרט או קשת לשיער

בעזרת שאריות הבדים שלכם, ובמיוחד אם אין לכם פיסות גדולות במיוחד, תוכלו לתפור שלל אקססוריז מרשימים לשיער, כמו סרט או קשת. כדי להכין קשת מעוצבת תצטרכו קשת מפלסטיק, שעליה תלפפו רצועת בד ותדביקו אותה משני צדדיה. זה הזמן להוסיף ולהדביק על הבד אבנים, כפתורים או עיטורים אחרים. כמו כן, תוכלו ליצור גם סרט עם גומי לשיער או פשוט רצועת גומי פשוטה שקניתם. תפרו את פיסת הבד מסביב לגומי וגם את התוצר הזה תוכלו לעטר באבנים או חרוזים. כמובן שתוכלו להכין משאריות בד גם בנדנות או מטפחות מעוצבות לשיער, וזאת במידה שיש לכם חתיכות בד גדולות יותר.

האם אפשר ממש לתפור בגד משאריות בדים?

התשובה היא כן! זה כמובן תלוי בכמות הבדים שיש לכם ובגודל של הבד. אבל בגדול, תוכלו לתפור בגד מ-0 בעזרת שאריות בד, במיוחד אם הן איכותיות, עמידות ובלי פגמים. שאריות בד בדרך כלל יתאימו לבגדים עבור קטנטנים יותר, כמו יצירת חצאית לילדה קטנה, חולצה לתינוק או תינוקת, כובע גרב קטן ועוד. אל תשכחו שגם אם אין לכם מספיק בד כדי לתפור בגד שלם, תמיד תוכלו להשתמש בשאריות כדי להוסיף אלמנטים מעניינים ולעצב בגדים קיימים. אל תהססו לצבוע את הבד אם צריך, לגזור ממנו רק את מה שאתם צריכים, ופשוט לשחק עם העיצוב ולקחת את היצירתיות שלכם לשלב הבא.

סיכום

אז לפני שאתם ממהרים לזרוק את הבגד הישן או להיפטר משאריות בדים מעבודות תפירה קודמות – נסו לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין מה עוד תוכלו לעשות בבדים האלה. עומדות לפניכם מגוון אפשרויות וביניהן תפירת טלאים לבגדים ולפריטי טקסטיל שונים, הכנת כיסויים, אקססוריז, ועוד ועוד. תשוטו עם הדמיון שלכם והכינו תוצרים מהממים – ובזול!

בהצלחה ותפירה נעימה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או