משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

סוגי בדים לוילונות

וילונות הם פריט טקסטיל עיצובי שמוסיף לעיצוב הבית, לאווירה, לתאורה ואפילו למגוון הטקסטורות בעיצוב החלל כולו. כדי ליצור את מגוון הטקסטורות, צריך לבחור בבד מתאים עבור הווילון, וגם כזה שיתאים לעוצמת התאורה הטבעית שתרצו בסלון שלכם וכמובן למראה הוויזואלי הכולל. אז איך בוחרים בדים לווילון, ומהן האופציות?

מדוע חשוב לבחור את הבדים הנכונים לווילון?

לבד הווילון יש השפעה משמעותית על התחושה והנראות שבחדר וגם על היכולת שלכם לווסת את האור ולהיעזר בווילון כאביזר עיצוב לכל דבר ועניין. מעבר לאספקט של המראה, אי אפשר להתעלם גם מנושא התחזוקה. בדים נוטים לצבור אבק ולכלוך והם חשופים באופן מתמיד לפגעי מזג האוויר, ועל כן בחירה של בדים איכותיים ונכונים לתמהיל העיצוב הנבחר יחסוך לכם בעתיד הוצאה כספית על רכישה של וילונות חדשים. שימו לב כי מה שעולה בזול יעלה בהמשך ביוקר ועל כן העדיפו לבצע רכישה של בדים איכותיים מחברה מקצועית המתמחה בתחום, לטובת התאמה מושלמת של הבדים הנכונים לווילון.

סוגי בדים מומלצים לווילונות

  • כותנה – בתעשיית הטקסטיל לכותנה יש המון שימושים משום שמדובר בבד נעים, רך ונושם, וכך גם במקרה של וילונות. הם מתאימים לווילונות בדרגת אטימות גבוהה מאוד והם קלים לתחזוקה וניקוי, משום שאפשר להכניס אותם למכונת הכביסה.
  • פשתן – נחשב לאחד החומרים המועדפים לטובת ייצור של וילונות, משום שמדובר בחומר גלם עמיד מאוד אבל גם בזכות המראה הקליל והנינוח שהוא יוצר. בד פשתן משמש ליצירה של וילונות שקופים, כך שיתאים מאוד כאביזר עדין בחדר עם רמת ויסות נמוכה יחסית לאור.
  • קטיפה – בד יוקרתי מאוד שעלותו למטר בודד יכולה להגיע גם למאות שקלים. בד הקטיפה הוא בד שמתאים יותר לחדרי שינה ולסלון, לטובת יצירה של מראה דרמטי ויוקרתי. הוא יתאים לרמת ויסות גבוהה של האור עד לחסימה מוחלטת של אור השמש אל הבית.
  • משי – בד המשי נחשב לבד המועדף לתפירה של וילונות, מאחר שהוא בד איכותי שנתפר לרוב בעבודת יד ע”י תפירה של חוטי סאטן, כאשר האופציה הזולה יותר היא רכישה של בד משי ארוג באמצעות בד טפטה. שימו לב כי למרות המראה היוקרתי והקליל של הבד, הוא דוהה במהירות בעקבות החשיפה לשמש, כך שהוא דורש תחזוקה וגם החלפה תדירה יותר לאורך זמן. הוא גם אחד היקרים ביותר מרוב סוגי הבדים.
  • אורגנזה – אורגנזה הוא בד נוקשה המיוצר באמצעות שימוש בסיבים סינטטיים. מדובר בבד שאותו ניתן להתאים באופן אישי לסגנון הרצוי של הווילון, החל מאורגנזה מוחלקת ועד אורגנזה מכווצת. המגוון העשיר הזה יכול ליצור טקסטורה מעניינת שתכניס עניין אל עיצוב החלל.
  • צמר – בד צמר הוא בד יפהפה המיועד לווילונות מרשימים אותם מתקינים לרוב בחדרי השינה. שימו לב כי בגלל הצפיפות הגבוהה של בד הצמר הוא סופג המון לחות ועל כן מעט מורכב לנקות אותו לבד, וכנראה תצטרכו ניקוי יבש.

אלמנטים חשובים בתהליך הבחירה

  • היוועצו בבעלי מקצוע: בעלי מקצוע המתמחים בתחום הבדים יכולים לסייע לכם לקבל החלטה נכונה לגבי סוג הבד. לא פעם בעקבות חוסר ידע מקצועי, תהליך הבחירה מסתיים בבחירה לא מתאימה. על כן, אל תחששו להיוועץ עם בעלי מקצוע לטובת קבלת החלטה.
  • קבלו השראה: בעמודים של מובילי דעת קהל או ברשתות חברתיות ניתן לקבל הצצה לעיצוב מנצח המתבצע באמצעות בדים איכותיים, וגם עיצובים מקוריים שאפשר לעצב בעזרתם.
  • בדיקת שקיפות: בדיקת שקיפות היא בדיקה חשובה שנועדה לוודא כי הבד אותו אתם בוחרים מווסת את כניסת האור בצורה הטובה ביותר. אם אתם רוצים וילונות אטומים, העדיפו לבחור בבדים “כבדים” יותר כמו בד כותנה או בד צמר, ואם תרצו בדים עם רמת שקיפות נמוכה יותר ההעדפה שלכם צריכה להיות בד אורגנזה או פשתן. 

אם אין לכם היכרות עם סוגי בדים, בחירת בדים לווילון עשויה להיות מעט מאתגרת. עם המידע שנתנו לכם כאן, תוכלו לקבל מעט מושג ולהבין מה בדיוק אתם צריכים. אתם תמיד מוזמנים להתייעץ עם אנשי מקצוע או עם מוכרים בחנויות בדים או וילונות כדי לקבל את העצה המקצועית והטובה ביותר שתעזור לכם לעצב את הבית באופן אסתטי, נעים וכזה שעונה על הצרכים שלכם.

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או