משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

סוד המכפלת: טיפים שימושיים לקיצור הבגדים

בין שאתם תופרים מקצועיים או חובבניים, ובין שאתם לא בדיוק מתעניינים בתחום – כנראה שיצא לכם לשמוע על מכפלת. רובנו גילינו מתישהו שהמכנסיים החדשים שקנינו לא ממש יושבים עלינו באורך הנכון, או שהמפה שקיבלנו מתנה גדולה מדי עבור השולחן, והתופרים שבינינו מכירים את המונח מתחום הגימור של הבד. אם כן, מה עוד צריך לדעת על מכפלת, אילו סוגים קיימים ואיך תוכלו לתפור מכפלת פשוטה בעצמכם?

מהי מכפלת?

מכפלת היא למעשה תהליך ובו מקפלים ותופרים את השוליים של בגד מסוים. המטרה של המכפלת היא ליצור גימור בתפירת בדים או בגדים. סוג זה מכפלות אולי מוכר יותר בקרב מעצבי אופנה או אנשים העוסקים בתפירה, וסוג המכפלות הנפוץ ביותר הוא מכפלת למכנסיים, שמטרתה לקצר את המכנסיים בהתאם למידות. היתרון במכפלת הוא שלא צריך לגזור מהבד כדי לקצר את המכנסיים (או את השמלה/חצאית), ואם רוצים להחזיר את הבגד למצב הקודם שלו, כל מה שצריך לעשות הוא לפרום את התפרים.

כמו כן, ניתן לתפור מכפלת היום לפריטי טקסטיל רבים, כמו וילונות, מפות, פריטי לבוש שונים מלבד מכנסיים, ולמעשה כל פריט שתרצו לקצר ולהתאים למידות המבוקשות, בקלות ומבלי לפגוע בתוצר המקורי. שימו לב שתצטרכו מכונת תפירה לסוגי המכפלות שכבר נדבר עליהן, אם כי אפשר לתפור חלק מהמכפלות גם בחוט ומחט.

אילו סוגי מכפלות קיימות ולאילו סוגי בדים הן מתאימות?

אז אחרי שהבנו מה זה מכפלת, נכיר את סוגי המכפלות הנפוצות ולאילו סוגי בדים הן יתאימו:

  • מכפלת פשוטה – נתחיל במכפלת הבסיסית והפשוטה ביותר. המכפלת הזאת מתאימה בעיקר לבדים דקים יותר וקלילים כמו בווילונות ובמפות דקות (ופחות לאריגים עבים). במכפלת זאת נקבל קיפול דק יותר.
  • מכפלת צרה – מכפלת זו מתאימה לבדים בעובי דק או בינוני, ובעיקר לבדים קלילים. שימי לב שהמכפלת הזאת משמעותית צרה יותר ממכפלת רגילה, ולכן היא דורשת מכם יותר ריכוז ודיוק.
  • מכפלת קיפול כפול – העניין עם מכפלת קיפול כפול הוא שיש לקפל פעמיים את הבגד ואז לתפור את המכפלת. המכפלת הזאת מתאימה למכנסיים, ובפרט מכנסים ג’ינס שהבד שלהם עבה וגס יותר.
  • מכפלת נסתרת – מכפלת נסתרת, כשמה כן היא – נסתרת. היא מתאימה לפריטי טקסטיל שאתם לא מעוניינים שיראו את התפרים של המכפלת, והיא נותנת גימור עדין יותר לבד. סוג זה מתאים יותר לבדים עבים יותר.

איך לתפור מכפלת?

אז כפי שציינו, אפשר לתפור מכפלות עמידות וטובות גם ללא מכונת תפירה – אלא באמצעות חוט ומחט (וגם בעזרת קצת סבלנות). כאן ננסה להסביר בקצרה איך תופרים מכפלת רגילה, אשר יכולה לקצר מכנסיים, וילון, מפה, שמלה, חצאית וכך הלאה. שימו לב שדרך זו מתאימה יותר לבדים עבים יחסית, ופחות לבדים דקיקים מדי, משום שקל יותר לתפור אותם.

  1. מודדים – בתור התחלה חשוב שתבינו בדיוק כמה קצר אתם רוצים את המכנסיים או כל פריט לבוש אחר. לבשו את הבגד וקפלו אותו במקום שבו תתפרו את המכפלת, כדי להבין איך זה ייראה על הגוף. כמו כן, רצוי לתפוס את הקיפול שיצרתם בסיכות, כדי לדייק את התפירה. אותו דבר גם עם מפה או וילון – הניחו על המשטח הרצוי, וסמנו כמה הייתם רוצים לקצר.
  2. מגהצים – אז אחרי שסימנתם את הקפל הרצוי, הורידו את הבגד מהגוף וגהצו אותו בזהירות. שימו לב שהקיפול נמצא כלפי פנים. הגיהוץ יסייע לכם ליצור מראה מקצועי של קפל.
  3. תופרים – לוקחים מחט מתאימה לסוג הבד (כך למשל, לבד עבה וגס תתאים מחט עבה יותר וגדולה יותר), וכן חוט בצבע המתאים – ומתחילים לתפור את הקפל. הקפידו על תפירה מדויקת, אחידה וישרה.

לסיכום, תפירת מכפלת רגילה למכנסיים ולפריטים נוספים לא אמורה להיות מורכבת במיוחד. אפשר לעשות את זה בעזרת מכונת תפירה, אבל גם באמצעות חוט ומחט. גם מכפלת בעבור גימור של בד איננה מסובכת במיוחד, ובעיקר מצריכה מכם סבלנות ודיוק.

מקווים שהמידע הזה עזר לכם ליצור מכפלת בעצמכם – בהצלחה ותפירה מהנה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או